20 de moduri în care poți deveni un comunicator puternic

Emile Steenveld Speaker and Coach

Unii oameni par să știe în mod natural cum să comunice eficient într-un cadru de grup. Se pot exprima clar și asculta cu atenție, fără a domina conversația.

A fi un comunicator puternic este important din mai multe motive, inclusiv construirea și menținerea relațiilor, atingerea obiectivelor, rezolvarea conflictelor, îmbunătățirea productivității, conducerea și influențarea celorlalți, avansarea în carieră, exprimarea mai încrezătoare și mai autentică și îmbunătățirea bunăstării mentale și emoționale. fiind. Comunicarea eficientă este o abilitate esențială de viață care te poate aduce beneficii în toate aspectele vieții tale.

Dar, nu vă faceți griji dacă nu aveți în mod natural această abilitate, deoarece comunicarea eficientă este ceva care poate fi dezvoltat cu practică, planificare și pregătire.

1. Ascultă activ: Practicați ascultarea activă acordând toată atenția vorbitorului și răspunzând la ceea ce spune.

2. Folosiți afirmațiile „I”: Vorbește din propria perspectivă și evită să dai vina sau să faci acuzații.

3. Evitați presupunerile: Nu faceți presupuneri despre ceea ce gândește sau simte cealaltă persoană.

4. Fii clar: Exprimați-vă gândurile și sentimentele în mod clar și concis, ajungând la obiect și evitați utilizarea jargonului sau a unui limbaj prea complex.

5. Arată empatie: Arătați că înțelegeți și vă pasă de sentimentele celeilalte persoane.

6. Oferiți informații valoroase: Când vorbiți într-un grup, oferiți un element valoros de luat la pachet sau cu care oamenii să poată pleca.

7. Fii un ascultător activ: Ascultă cu atenție și răspunde în consecință, încorporând punctele tale în conversație.

8. Alegeți momentul potrivit: Alegeți momentul cel mai oportun pentru a vorbi pentru a vă asigura că aveți atenția grupului și că vă puteți transmite mesajul fără întrerupere.

9. Fii vocea unificatoare: Intervine și unificați gândurile grupului pentru a calma discuția și a introduce punctul dvs. în mod eficient.

10. Păstrați răspunsurile concise: Păstrați răspunsurile scurte și la obiect pentru a arăta respect pentru timpul altora.

11. Evitați comentariile inutile: Evita sa comentezi totul si vorbeste doar cand ai ceva important de spus.

12. Tăiați puful: Evită să fii lung și treci direct la obiect.

13. Pregătiți-vă din timp: Sortați-vă punctele și exersați-le înainte de a vorbi în grup.

14. Zâmbește și fii pozitiv: Zâmbește și dă din cap în timp ce ceilalți vorbesc, pentru a construi o relație pozitivă și a fi respectat atunci când este rândul tău să vorbești.

15. Asumați-vă responsabilitatea: Asumați-vă responsabilitatea pentru propriile acțiuni și sentimente.

16. Pune întrebări: Puneți întrebări pentru a clarifica orice confuzie sau neînțelegeri.

17. Evitați întreruperea: Permiteți celeilalte persoane să termine de vorbit fără întrerupere.

18. Exersați ascultarea activă: Repetați ceea ce a spus cealaltă persoană pentru a vă asigura că ați înțeles corect.

19. Folosește-ți și limbajul corpului: Folosește indicii nonverbale, cum ar fi contactul vizual, expresiile faciale și limbajul corpului pentru a-ți transmite mesajul și a construi relații.

20. Fii conștient de tonul vocii tale: ar trebui să fie calm și asertiv, nu agresiv sau pasiv.

Ținând cont de aceste sfaturi, vă puteți îmbunătăți abilitățile de comunicare și puteți deveni un comunicator mai puternic, ceea ce vă poate ajuta să construiți relații mai bune, să vă atingeți obiectivele și să duceți o viață mai împlinită.

Vrei să înveți cum să devii mai încrezător în viață, apoi te poți alătura apelurilor mele săptămânale de mentorat și a celor peste 40 de ateliere online la AweBliss.com, astfel încât să-ți poți stăpâni viața cu mai mult succes.