3 pași simpli pentru a nu te compara cu alți oameni

Stop Comparing Yourself to Others (and Start Empowering Yourself)

„Comparația este moartea bucuriei.”
Mark Twain

„Când ești mulțumit să fii pur și simplu tu însuți și nu compari sau concurezi, toată lumea te va respecta.”
Lao Tzu

Unul dintre cele mai comune și mai distructive obiceiuri de zi cu zi este să vă comparați în mod constant viața dvs. și a voastră cu alți oameni și viețile lor.

Comparați mașini, case, locuri de muncă, pantofi, bani, relații, popularitate socială și așa mai departe.

Și la sfârșitul zilei, îți dai la pământ stima de sine și creezi o mulțime de sentimente negative în interior. Și poate și în afara ta.

Deci ce poți face? Cum poți gestiona acest obicei?

Ei bine, astăzi aș dori să vă împărtășesc 3 pași care m-au ajutat să mă îndepărtez de asta – totuși durează ceva timp, așa că ai răbdare cu tine însuți – și către o perspectivă și o viziune mai sănătoasă asupra mea și a vieții.

Pasul 1: Realizează-ți doar că nu poți câștiga dacă te compari cu ceilalți.

Doar să realizezi în mod conștient că acest lucru este util.

Indiferent ce faci, poți găsi aproape întotdeauna pe altcineva pe lume care are mai mult decât tine sau este mai bun decât tine la ceva.

Da, s-ar putea să te simți bine pentru o vreme când iei o mașină mai frumoasă decât vecinul tău.

Dar o săptămână sau două mai târziu vei vedea pe cineva din blocul următor cu o mașină și mai bună decât a ta.

Pasul 2: Compară-te cu tine însuți.

În loc să te compari cu alți oameni, creează obiceiul de a te compara cu tine însuți.

Vezi cât de mult ai crescut, ce ai realizat și ce progrese ai făcut în atingerea obiectivelor tale.

Acest obicei are avantajul de a crea recunoștință, apreciere și bunătate față de tine, în timp ce observi cât de departe ai ajuns, obstacolele pe care le-ai depășit și lucrurile bune pe care le-ai făcut.

Te simți bine cu tine, fără a fi nevoie să te gândești mai puțin la alți oameni.

Puteți face acest obicei să rămână, de exemplu, luând câteva minute în fiecare zi sau doar în fiecare duminică (sau în orice zi care vi se potrivește) pentru a folosi un jurnal pentru a scrie cum ați crescut, cât de aproape sunteți de visele și obiectivele tale acum și ceea ce ați depășit și ați învățat.

Procedând astfel, gândirea ta se va schimba în timp și tiparele tale de gândire vor deveni automat mai concentrate să te compare cu tine, mai degrabă decât cu alți oameni.

Pasul 3: Fii mai bun cu ceilalți.

Din experiența mea, felul în care te comporți și gândești față de ceilalți pare să aibă un efect mare asupra modului în care te comporți față de tine și te gândești la tine.

Judecă și critică oamenii mai mult și ai tendința să te judeci și să te critici mai mult (de multe ori aproape automat).

Fii mai bun cu ceilalți și ajută-i și ai tendința de a fi mai bun și mai de ajutor cu tine însuți.

Așa că concentrează-ți mintea pe a ajuta oamenii și a fi amabil.

Concentrează-te pe lucrurile pozitive din tine și din oamenii din jurul tău.

Și apreciază ceea ce este pozitiv în tine și în ceilalți.

În acest fel, devii mai bine cu tine și cu oamenii din lumea ta, în loc să-i ierarhești pe ei și pe tine însuți în mintea ta.

Ești bine și ei la fel.