Van Gogh. Toată lumea i-a auzit numele și a văzut cel puțin o fotografie a picturilor sale online. Probabil chiar știu despre vopseaua galbenă și chestia cu urechile. Dar, lăsând toate astea deoparte, geniul lui Van Gogh a fost că era un adevărat artist. A pictat lumea așa cum a văzut-o și a lăsat și spectatorului să o experimenteze.
Din păcate, nu era foarte bun la afaceri. De fapt, din câte îmi dau seama că era rău la asta. Se spune că a vândut un singur tablou în întreaga sa viață. Asta e nasol, dar adevărul este că probabil că toți cunoaștem pe cineva așa, sau noi sunteți cineva ca asta. Talentat, dar lipsit de încredere pentru a ne vinde munca și nu trebuie să mănânci ramen în fiecare seară (sau Kraft Dinner dacă ești canadian).
Dacă te face să te simți mai bine, m-am trezit în acea situație. Îmi place să scriu și vreau să trăiesc din asta. Ar trebui să fiu acolo apăsând tastele până când cineva mă dă bani gheață, nu? În schimb, lucram la orice altă slujbă la care te puteai gândi. Fugeam de adevărata mea chemare.
Așa m-am trezit petrecând o după-amiază de marți într-o întâlnire Zoom uitându-mă pe Chris Do învățând un grup de oameni cum să escaladeze de la zero. Am fost surprins să văd peste 700 de oameni, toți care își conduceau propria afacere sau doreau să înceapă. Sfatul împărtășit în timpul orei a fost practic și aplicabil imediat.
La pachet? Majoritatea creatorilor nu gândesc ca proprietarii de afaceri și trebuie să înceapă.
Cum să-ți duci afacerea creativă la următorul nivel
Evident, există artiști, creatori, scriitori și designeri care au găsit cu toții o modalitate de a fi plătiți mari bani pentru munca lor. Uită-te doar la Jeff Koons sau Yayoi Kusama, care au vândut artă în valoare de milioane de dolari și au lucrat cu mărci uriașe precum Louis Vuitton. Nu le era frică să-și expună arta și nici nu le era teamă să facă niște oferte cu costum și cravată.
Când l-am întâlnit prima dată pe Chris Do, eram nervos și nu știam la ce să mă aștept. Pe ecran are un aer de mister. Sunt momente în care i se par reci sau dure, cu siguranță nu îi este frică să-ți spună cum este. Alteori spune glume și face oamenii să râdă. Cea mai mare întrebare pe care am avut-o a fost, de ce să petrec tot acest timp învățându-i pe alții? Există modalități mai ușoare de a face bani.
Adevărul, așa cum văd eu, este că Chris este un profesor până la capăt. Nimeni nu petrece ore pe zi oferind oamenilor din jumătatea lumii timp și atenție individuală, dacă nu le alimentează simțul scopului. Indiferent dacă vrem să recunoaștem sau nu, avem nevoie de oameni ca Chriss. La naiba, Van Gogh avea nevoie de cineva ca Chris, pentru că știe cum să transforme un artist într-un proprietar de afaceri fără a-l ucide pe creativ.
Iată 11 lucruri pe care le-am învățat de la Chris despre scalarea de la zero:
- Faceți o listă cu posibilele servicii pe care le puteți oferi cuiva indiferent de cât de realiste sunt
- Evaluați fiecare serviciu pe o scară de la 1 la 10 pe baza a trei lucruri: împlinirea personală, valoarea față de piață și profitabilitatea
- Adaugă fiecare coloană cu un scor maxim de 30. Care este serviciul cel mai bine evaluat?
- Gândește-te la clientul tău ideal. Ce fac ei? De ce au nevoie? Ce vor ei?
- Creați o ofertă fără idee, ceva atât de bun încât nu pot refuza. (stil naș)
- Finalizați un audit de piață. Cine altcineva face același lucru? Care este prețul lor? Cu ce esti diferit?
- Obțineți ceva experiență. Obțineți niște dovezi sociale. Oferă-ți să faci un loc de muncă gratuit în schimbul unui studiu de caz.
- Începeți să vă prezentați serviciile altora pentru bani.
- Colectați ofertele clienților pe măsură ce mergeți.
- Continuați să vă creșteți prețul.
- Sub promisiune și supralivrare.
Aceasta este o scurtă descriere a modului în care puteți începe să câștigați bani din abilitățile dvs., dar funcționează. Majoritatea oamenilor vor să simtă că iau decizia corectă atunci când dau cuiva aluatul lor. Este treaba ta să le uşurezi anxietăţile şi să le livrezi un produs al naibii.
Sunt șanse să fii probabil mult mai fericit să-ți arunci talentele pentru bani în loc să lucrezi într-o slujbă de centru de apeluri care te suge sufletul… cu excepția cazului în care aceasta este pasiunea ta. Dacă este, s-ar putea să nu ai suflet de supt.
Lăsând toate glumele deoparte, am început să văd afacerile ca pe o formă de artă. „Prețul este puțin știință și puțin artă”, a spus Chris, înainte de a ridica o figurină Batman și de a oferi tuturor cea mai bună impresie de Batman. În această lume digitală modernă, ar putea părea că toată lumea își trăiește visele, câștigă bani online și trăiește pe plajă. S-ar putea să vedeți și alte reclame și să vă întrebați cum sunt capabili să se întrețină singuri. De ce tu, artistul înfometat, locuiești într-o dubă pe malul râului? Și de ce este Chris Farley acolo cu tine?
Tot ce știu este că omul din spatele The Futur știe ceva despre transformarea artei în afaceri și a afacerilor în artă. El îi ajută pe visători și cu siguranță îi ajută pe cei care fac. Lăsați aceasta să fie schimbarea mentalității de care aveți nevoie pentru a începe, a lua măsuri și a deveni dependent de succes.