Cum să dezvolți un număr de fani pasionați chiar înainte de lansare

O greșeală fundamentală pe care o fac antreprenorii este că nu își construiește mai întâi un public în jurul ideii lor înainte de a-și lansa afacerea.

L-am văzut de multe ori: un antreprenor petrece nenumărate zile și nopți creând un produs grozav. Pe măsură ce se apropie data lansării, nivelul lor de anxietate crește vertiginos. Au fluturi din stomac care îi împiedică să mănânce și frici de eșec care îi împiedică să doarmă.

În sfârșit sosește ziua lansării. Aceasta este ziua pe care o așteptau, la care lucrează, ziua la care au dus tot sângele, sudoarele și lacrimile lor. Toate motoarele funcționează, site-ul este live, iată-ne! Și — greieri. Nada. Zilch. L-au construit, dar nu a venit nimeni. Ei se luptă să înțeleagă cum toată munca lor grea a dus la tăcere. Nimanui nu-i pasa. Este unul dintre cele mai rele sentimente pe care le poate experimenta un nou antreprenor. De ce sa întâmplat asta?

Este simplu — nu au reușit să creeze o comunitate de potențiali clienți cărora să le poată lansa, înainte de lansare!

Dacă intenționați să lansați o idee care va schimba lumea, mai întâi trebuie să creați entuziasm în legătură cu aceasta. Asemenea ondulațiilor dintr-un iaz, trebuie să arunci o pietricică în apă pentru a stimula mișcarea valurilor. Comunitatea de clienți potențiali pe care o construiești înainte de lansare este acea pietricică: mică, dar puternică și esențială pentru a oferi ideii tale energia pentru a se răspândi.

Ce trebuie să faceți înainte de a lansa un produs

Un exemplu recent de program pre-lansare de succes pentru a dobândi și a implica clienți potențiali provine din aplicația de tranzacționare cu acțiuni, Robinhood. Până la lansarea aplicației, Robinhood a invitat oamenii să obțină acces la beta sa privată, oferindu-le șansa de a fi printre primii care beneficiază de ceea ce era oferit.

După ce s-au înscris, utilizatorii au fost plasați pe lista de așteptare și li s-a afișat o pagină „mulțumesc” care afișează poziția lor pe lista de așteptare, împreună cu șansa de a trece pe listă invitându-și prietenii, familia și rețelele în aplicație. Cu cât un utilizator trebuie să se alăture mai multor persoane, cu atât mai devreme ar avea acces la aplicație.

Prin introducerea acestui tip de marketing în procesul de pre-lansare, Robinhood a reușit să achiziționeze și să implice utilizatori potențiali cu mult înainte ca aplicația să fie disponibilă.

De asemenea, pentru a vă reduce riscul unei lansări eșuate, în loc să vă puneți toate eforturile și resursele în construirea de perspective într-un singur domeniu, creați cât mai multe puncte de contact cu potențialii clienți.

Luați în considerare marketingul prin e-mail, de exemplu. Mulți antreprenori, în special într-o arena de lansare de produse, cum ar fi crowdfunding, angajează o mulțime de resurse pentru a construi o listă de e-mail de abonați înainte de lansare.

Acest lucru le permite să trimită un e-mail acestor potențiali cumpărători atunci când un produs devine disponibil, cu intenția de a genera multă tracțiune și vânzări chiar din momentul lansării. Deși acesta este adesea o cale solidă și poate merge fără probleme, nu există totuși un plan B.

„Când construiești o audiență, nu trebuie să cumperi atenția oamenilor – ei ți-o oferă. Acesta este un avantaj imens. Așa că construiește un public. Vorbiți, scrieți, blogați, tweetați, faceți videoclipuri – orice. Distribuiți informații valoroase și veți construi încet, dar sigur, un public loial.” — Jason Fried

Acum câțiva ani, lucram la lansarea unui produs tehnologic pentru ochelari. A existat mult interes pentru produs, oamenii au fost încântați să pună mâna pe o pereche și am prioritizat un canal de comunicare de marketing principal pentru acești oameni: marketingul prin e-mail.

Cu două zile înainte de lansare, a avut loc un dezastru. În ultimul nostru e-mail înainte de lansare către lista de abonați, am observat că rata de deschidere a trimiterilor noastre de e-mail a scăzut de la o rată de deschidere de 50% la doar 10%. Dintr-o dată, aproape nimeni nu deschidea e-mailurile pe care le trimiteam.

În aceste zile, am un proces destul de strâns dacă s-ar întâmpla asta. Pe atunci, aceasta a fost o premieră pentru mine. După ore de săpături, am descoperit că domeniul folosit în numele expeditorului e-mail-urilor noastre a fost trecut pe lista neagră de către furnizorii de e-mail (Gmail, Yahoo Mail, Outlook și așa mai departe), din cauza erorilor de securitate ale site-ului din partea clientului.

Acest lucru fusese apoi semnalat de platforma de e-mail (instrumentul de e-mail în masă pe care îl folosim pentru a trimite e-mailuri către mii de potențiali cumpărători), ceea ce înseamnă că e-mailurile trimise erau trimise în dosare de spam, mai degrabă decât în ​​căsuțe de e-mail.

Aveam probleme. Indiferent cât de încântați sau interesați ar fi acești potențiali cumpărători, dacă nu am putut plasa un e-mail în căsuțele lor de e-mail în ziua lansării, atunci nu aveam cum să-i informăm că produsul este acum disponibil. Mii de membri încântați ai comunității ar fi lăsați în întuneric, neștiind că vânzarea noastră de precomandă începea.

În cele din urmă, am reușit să salvăm oarecum situația folosind tactici de soluționare pentru a ajunge la acești abonați de e-mail prin diferite canale de marketing. Totuși, a fost o soluție departe de a fi perfectă și a avut un impact semnificativ asupra succesului lansării.

Lecția învățată: o singură atingere (o metodă de comunicare cu membrii comunității) nu a fost suficientă. Punerea tuturor ouălor într-un coș nu va funcționa dacă coșul se răstoarnă.