Cum să faceți față stresului din vacanță: 5 sfaturi atemporale

How to Deal with the Holiday Stress: 5 Timeless Tips

„Fie ca tu să ai căldură în iglu, ulei în lampă și pace în inimă!”
proverb inuit

Sărbătorile sunt peste noi.

O perioadă de relaxare necesară și mai mult timp cu cei mai apropiați de noi.

O perioadă de stres și griji. Un moment în care nu toată bucuria la care ați sperat sau ați fost promis de reclamele și filme optimiste.

Poate fi o perioadă de sentimente amestecate.

Așa că astăzi aș dori să vă împărtășesc 5 sfaturi puternice și atemporale care vă pot ajuta să faceți din sărbători – și de asemenea din 2023 – o perioadă mai fericită și mai liniștită.

1. Încetinește.

„Pentru o ușurare rapidă, încercați să încetiniți.”
Lily Tomlin

În primul rând, încetinește. Chiar dacă s-ar putea să se simtă prostesc și dacă trebuie să-l forțezi puțin. Încetinește-ți corpul, mișcă-te și mergi încet.

Respirați mai încet și mai profund cu burta (și concentrați-vă doar să faceți asta timp de două minute și vedeți ce se întâmplă).

Încetinește-ți mâncarea (acest lucru nu numai că te va ajuta să te relaxezi, ci și să nu mănânci prea mult în timpul sărbătorilor, deoarece creierului tău ia aproximativ 20 de minute să înregistreze că ești sătul).

Încetinește totul și fii atent la ceea ce faci.

Fii aici acum și concentrează-te pe a face un singur lucru la un moment dat.

Încetinind, fiind aici acum, prin faptul că nu vă împărțiți concentrarea între multe lucruri, voi – corpul și mintea voastră – începeți să vă relaxați.

2. Apreciază lucrurile mărunte în loc să te concentrezi pe perfecțiune.

„Nimeni nu poate fi neîncurajat cu un balon.”
Winnie the Pooh

Fericirea zilnică este în mare parte despre aprecierea lucrurilor mărunte.

Dacă doar îți permiți să fii fericit atunci când îndeplinești un obiectiv mare sau când totul se aliniază perfect, atunci faci viața mai grea decât trebuie să fie.

În schimb, concentrează-te pe aprecierea lucrurilor pe care le poți lua de la sine înțeles.

Ia-ți două minute și găsește lucruri în viața ta pe care le poți aprecia acum.

Dacă doriți câteva sugestii, iată câteva dintre lucrurile pe care îmi place să le apreciez în preajma sărbătorilor:

  • Toată mâncarea gustoasă.
  • Sanatatea mea.
  • Familia si prietenii mei.
  • Că am un acoperiș și o casă caldă în timp ce zăpada cade și bat vânturile reci.
  • Peisajele frumoase de iarnă.

3. Oferă un pic de bucurie altcuiva.

„Din moment ce obții mai multă bucurie din a oferi bucurie altora, ar trebui să te gândești mult la fericirea pe care o poți oferi.”
Eleanor Roosevelt

Acesta poate suna ca un clișeu gol, dar cu siguranță funcționează. Una dintre cele mai bune moduri de a deveni mai fericiți este pur și simplu să-i faci pe ceilalți mai fericiți.

Când faci pe altcineva fericit, poți simți, vedea, simți și auzi. Și acel sentiment fericit revine la tine.

Și din moment ce Legea Reciprocității este puternică, există un alt avantaj. Oamenii vor avea chef să-ți dea înapoi.

Sau ca să-l plătiți înainte altcuiva.

Așa că voi doi (sau mai mulți) continuați să construiți o spirală ascendentă, de exemplu, de pozitivitate, de ajutor, de încurajare și de a acorda ureche și sprijin.

4. Concentrează-te pe ceea ce este cel mai valoros.

„Nu te poți sătura niciodată de ceea ce nu ai nevoie pentru a te face fericit.”
Eric Hoffer

„Bucuria nu este în lucruri; este în noi.”
Benjamin Franklin

În loc să te concentrezi pe o mulțime de lucruri, concentrează-te pe ceea ce este cel mai important și mai valoros pentru tine.

Dacă mai aveți cadouri de Crăciun de cumpărat, atunci în loc să oferiți o mulțime de lucruri scumpe, poate fi mai bine să oferiți un lucru pe care persoana căreia i-l oferi îl va aprecia cu adevărat.

Sau poate ai putea sări peste tot să dai un lucru fizic. Și, în schimb, oferă o experiență care va deveni o zi specială și o amintire prețuită pentru el sau ea sau pentru voi doi.

Oricum ai alege să te ocupi de lucruri în timpul sărbătorilor, fă-ți alegerile tale cât mai bine poți și nu o grămadă de lucruri care te fac în mare parte să te simți dezumflat.

5. Acceptă doar cum te simți acum.

„Nu putem schimba nimic până nu acceptăm. Condamnarea nu eliberează, ci asuprește.”
Carl Jung

Poate încercați câteva dintre sfaturile de mai sus.

Și încă nu te pot ajuta să scapi de negativitatea, grijile sau stresul pe care îl porți în jur. Atunci ți-aș sugera să accepți doar că sentimentul există.

Spune-ți: așa mă simt acum și accept.

Acest lucru ar putea suna contra-intuitiv și ca și cum ai renunța.

Cu toate acestea, acceptând felul în care vă simțiți în loc să vă rezistați, reduceți energia emoțională pe care o alimentați în acest conflict sau problemă.

Și apoi tinde să piardă viteza ca o mașină care rămâne fără combustibil.

Uneori, problema sau conflictul va deveni atunci atât de slab încât pur și simplu îți iese din minte.

Acceptând ceea ce este, acum ți-ai eliberat energia și atenția, astfel încât mintea ta să poată deveni din nou mai echilibrată, mai deschisă și mai constructivă.

Și puteți vedea mai clar și puteți lua măsuri concentrate către o soluție.