Recompensa de a acorda o atenție deosebită

Când cineva spune o poveste, care părți din poveste căreia îi acordați cea mai mare atenție? Dincolo de conștientizarea dvs., este probabil să fiți îndrumat inconștient de către vorbitor să acordați o atenție mai mare unor zone specifice ale poveștii – locurile în care acestea pun accent.

Povestitorul poate ridica vocea, își poate mișca mâna sau poate folosi un ton diferit pentru părțile cele mai critice ale poveștii sale, iar acest lucru ne atrage, de obicei, atenția subconștientului. De fapt, același principiu se aplică cuvântului scris.

Probabil ați observat cuvântul „părți” în prima propoziție a acestui articol, deoarece este bold. În lumea neuroștiinței, numim acest accent marcaj analogicși este o strategie pe care este important să o utilizați în interacțiunile dvs. de zi cu zi, pe măsură ce deveniți un persuasor mai bun.

Făcând subconștientul conștient

În calitate de ascultător, puteți beneficia de aducerea marcajului analogic în conștientizarea dumneavoastră. Unele difuzoare marchează analogice fără să-și dea seama și este foarte benefic să acordați atenție indicațiilor lor. Un exemplu memorabil este dintr-o poveste despre Milton Erickson, ca student, înainte de a fonda Societatea Americană pentru Hipnoza Clinică.

Aparent, în timpul unei serii de prelegeri, Erickson a acordat o atenție deosebită momentelor în care profesorul său și-a schimbat tonul, a pus mai mult accent pe anumite detalii și s-a repetat. Mulți studenți ar fi auzit pur și simplu schimbările subtile în livrare fără să se gândească mai mult la importanța lor.

Erickson a notat aceste schimbări în accentul și, ca parte a pregătirii sale pentru examen, a studiat doar materialul specific pe care profesorul l-a marcat analog.

După examen, profesorul l-a confruntat pe Erickson, acuzându-l că a înșelat. Se pare că a obținut o notă excepțional de mare. Așa a putut Erickson să-și citească profesorul înțelegând și acordând atenție utilizării marcajului analogic.

El știa în esență ce material specific va fi la examen, în funcție de modul în care profesorul său a livrat materialul. Erickson și-a întors notițele pentru a-i dovedi profesorului că pur și simplu urmase indiciile inconștiente ale profesorului.

În esență, Erickson citea „spunurile” profesorului, așa cum ar citi un adversar în timpul unui joc de poker.

Erickson avea un talent deosebit pentru a acorda o atenție deosebită oamenilor. Dacă doriți să vă îmbunătățiți abilitățile în acest domeniu, fiți siguri că ascultarea activă poate fi îmbunătățită prin practică. În timp, vei observa în mod conștient lucruri care anterior îți erau disponibile doar la nivel subconștient.

Pentru început, acordați atenție:

  • Gesturile și limbajul corpului
  • Volumul la care vorbește persoana
  • Tonul pe care îl folosește persoana
  • Cadenta vorbirii persoanei

Cu cât exersați mai mult să acordați atenție acestor semnale subtile de comunicare, cu atât mai bine le veți identifica și folosi. În cele din urmă, vei deveni mai bun în a-ți valorifica în mod conștient propriul stil de marcare analogică, care este un instrument valoros de persuasiune.

Utilizarea marcajului analogic în persuasiune

Amintiți-vă, puteți marca analogic pentru a pune mai mult accent pe unele dintre informațiile pe care le comunicați și pentru a atrage atenția publicului asupra acestora. Se aplică aceleași tactici ca și în cazul învățării să fii un ascultător activ.

Adică, puteți marca analogic prin schimbarea tonului, creșterea sau scăderea volumului, încetinirea sau accelerarea vorbirii sau folosind un gest. După cum vă va spune orice orator priceput, utilizarea unui semn analogic este cel mai bine făcută subtil. Chiar și schimbările mici vor afecta foarte mult interpretarea de către oameni a cuvintelor tale.

Pune întrebări intenționat!

Întrebările pe care ți le pui pe tine și pe alții trimit imaginației într-o căutare. Totul este să înțelegeți implicațiile de obicei subconștiente ale tipului de întrebare pe care o puneți. De exemplu, luați în considerare diferența dintre aceste două întrebări:

  1. De ce esti nemulţumit?
  2. Ce te-ar face simti-te multumit?

În cele din urmă, aceste întrebări angajează și ghidează imaginația în direcții foarte diferite, deși inițial se poate crede că au o intenție similară. Primul conduce imaginația ascultătorului într-o încercare de a căuta dovezi în sprijinul dezamăgirii. Al doilea angajează și ghidează imaginația în direcția căutării împlinirii.

De asemenea, putem adăuga un alt strat prin aplicarea unui marcaj analogic întrebărilor noastre (după cum vedeți cu cuvintele care sunt cu caractere aldine mai sus) pentru a crește și mai mult influența noastră la nivel subconștient prin accentuarea stării dorite.

Căutați un răspuns obiectiv la o întrebare? Începeți prin a găsi o modalitate neutră de a formula întrebarea (sau întrebați în mai multe moduri diferite). Ține minte că, spre deosebire de un om de știință, ca persuasitor ești mai degrabă intenționat decât obiectiv. Lucrezi mereu pentru a muta pe cineva din starea actuală în starea dorită.

Deci, dacă vrei ca cineva să se simtă mai mulțumit, îți vei crește influența punând întrebarea care îi trimite imaginația în căutarea satisfacției. De asemenea, puteți utiliza marcarea analogică pentru a evidenția instrucțiunile către simti-te multumit.

Formulând și oferind întrebarea în acest fel, îi insufleți gânduri celeilalte persoane, îndrumându-l să se simtă mai mulțumit, dându-i puterea să-și recadreze experiența într-un mod mai pozitiv. De-a lungul timpului, aceste mici și subtile schimbări în limba ta se vor aduna.

Gandeste, actioneaza, face

Marcarea analogică este un instrument puternic de persuasiune, deoarece ajută la schimbarea mentalității cuiva, îndreptându-l către starea dorită, chiar și atunci când nu este conștient de ceea ce faci. Acordând mai multă atenție marcajului analog subconștient al altor persoane, îi vei pune în mișcare de la gândire până la acționare apoi în modul dorit.